نور صنعت تجهیز نور صنعت تجهیز .

نور صنعت تجهیز

هود های آزمایشگاهی چه تفاوتی دارند؟

 بسیاری از آزمایشگاه های تحقیقاتی و حیوانات از دستگاه های مهارکننده استفاده میکنند تا کاربر را از خطراتی که با آن ها کار میکنند جدا نگه دارند. این دستگاه ها غلب با نام ها ی مختلفی از جمله هود کشت سلولی، هود کشت بافت، هود جریان آرام، هود ،PCRنیمکت تمیز یا هود میکروبی بیولوژیکی شناخته می شوند. با این حال، نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که همه این دستگاه ها یک سطح حفاظت را ارائه نمی د هند. ویژگی مشترک این است که تجهیزا ت جریان هوا ی آرام را برا ی یک منطقه کار "تمیز" فرا هم می کند، اما همه تجهیزا ت پرسنل اضافی یا حفاظت از محیط زیست را فرا هم نمی کنند. کارها ی مربوط به عوامل خطرناک همیشه باید در یک دستگاه نگهدارنده مناسب انجام شود تا از کارگر محافظت شود. درک ویژگی ها ی ایمنی هر دستگاه  هود و در نظر گرفتن کاربرد آنها در تحقیقا ت خود بسیار مهم است.

هود میکروبی بیولوژیکی
یک هود میکروبی بیولوژیکی (BSC)یک مکمل ارزشمند برا ی تکنیک استریل خو ب و یک وسیله نگهدارنده ضرور ی هنگام کار با مواد بالقوه عفونی است. همه CSBها از فیلترها ی هوای ذرات با راندمان بالا(HEPA)برا ی تصفیه هوا ی ورود ی و خروجی استفاده می کنند. این هودهای میکروبی بیولوژیکی فیلتر شده در درجه اول برا ی محافظت در برابر قرار گرفتن در معرض ذرات یا ذرات معلق در هوا طراحی شده اند.  70درصد هوا در اکثر CSBها از طریق فیلتر HEPAخروجی آن به آزمایشگاه بازگردانده می شود. این کار هوا را از ذرا ت معلق در هوا بالقوه عفونی و پوست حیوانا ت یا بستر پاک میکند اما قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی یا گازها از جمله گازها ی بیهو ش کننده زائد مانند ایزوفلوران را کا هش نمی د هد.

هود ها ی جریان آرام (نیمکت ها ی تمیز)
هود جریان آرام ،(LFH)یک هود میکروبی بیولوژیکی نیست. این دستگاه ها هیچ گونه حفاظتی برا ی کارگر ایجاد نمی کنند. آنها برا ی ایجاد یک محیط استریل برا ی محافظت از محصول طراحی شده اند. هوای بالقوه آلوده به عوامل عفونی ممکن است به سمت کارگر دمیده شود.  LFH ها فقط باید برا ی کار با مواد غیر عفونی مانند آماده سازی رسانه استفاده شوند. آنها هرگز نباید با مواد بالقوه عفونی، سموم، مواد شیمیایی فرار، یا موادی که ممکن است باعث ایجاد حساسیت بیش از حد برا ی کارگر مانند شوره حیوانات شوند، استفاده شوند.

هود میکروبی حیوانات
هود های میکروبی حیوانات و تعویض قفس، نیمکت ها ی جریان آرام با فیلتر پایین (نیمکت ها ی تمیز) قابل حمل هستند که به طور خاص برا ی جابجایی جوندگان کوچک و تعویض قفس اصلاح شده اند. این ایستگاه ها کنترل آلرژن حیوانات آزمایشگاهی را از گرد و غبار و شوره در حین انجام فعالیت های دامپرور ی فرا هم میکنند.
این واحد ها به عنوان هود میکروبی بیولوژیکی تعیین نمیشوند و نباید برا ی کار با مواد بالقوه عفونی، سموم یا مواد شیمیایی فرار استفاده شوند.

هود دود شیمیایی
هود یک فضای کاری تهویه شده و بسته است که برا ی جذب، نگهداری و خروج بخارا ت شیمیایی مضر یا خطرناک، بخارا ت و ذرا ت معلق تولید شده توسط رو ش ها ی انجام شده در هود در نظر گرفته شده است.

هیچ فیلتر  HEPAدر هوای ورود ی یا خروجی انجام نمی شود. هوا در خارج از آزمایشگاه تخلیه میشود.

این باعث می شود که یک هود بخور برا ی استفاده شیمیایی و سایر کارهایی که استریل بودن آنها نگران کننده نیست، مناسب باشد. فوم هود ها باید برا ی تهیه دارو ها یا مواد شیمیایی خطرناک و استفاده با گازها ی بیهوشی زائد مانند ایزوفلوران استفاده شوند.

 

 

 


برچسب: هود لامینار،هود میکروبی،هود کشت بافت،هود شیمی،هود میکروبی کلاس 2،هود بیولوژیک،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 5
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۱:۴۲ توسط:پایاب موضوع: نظرات (0)